i o wolontariacie (Dz. U. z 2019 r. poz. 688, z późn. zm.) lub podmiotu, o którym mowa w art. 3 ust. 3 tej ustawy, przyznawanej na podstawie art. 15zzda ustawy z dnia 2 marca 2020 r.
o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.
O pożyczkę mogą starać się organizacje pozarządowe prowadzące działalność gospodarczą lub statutową przed dniem 1 kwietnia 2020 r . Działalność gospodarcza lub statutowa nie może być zawieszona przynajmniej w jednym z wymienionych dni: 29 lutego 2020 r. lub 31 marca 2020 r. Ponadto, działalność gospodarcza lub statutowa nie może być zawieszona w dniu składania wniosku o udzielenie pożyczki.
WYSOKOŚĆ OFEROWANEGO WSPARCIA I ZASADY SPŁATY
- Pożyczka może być udzielona do wysokości 5 000 zł. Wysokość pożyczki nie może przekroczyć 10% przychodów w poprzednim roku bilansowym. Przychód organizacji pozarządowej nie może przekroczyć 100 000 zł w poprzednim roku bilansowym. Pożyczka udzielana jest jednorazowo.
- Stałe oprocentowanie pożyczki wynosi 0,05 stopy redyskonta weksli przyjmowanych przez Narodowy Bank Polski w skali roku.
- Okres spłaty pożyczki nie może przekroczyć 12 miesięcy, przy czym rozpoczęcie spłaty pożyczki będzie następowało po trzymiesięcznym okresie karencji.
- Pożyczka wraz z odsetkami podlega umorzeniu, pod warunkiem, że organizacja pozarządowa będzie prowadziła działalność gospodarczą lub statutową przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia pożyczki. Za datę udzielenia pożyczki uznaje się dzień wypłaty środków przez urząd pracy na konto organizacji pozarządowej.
- Działalność gospodarcza lub statutowa nie może być zawieszona przynajmniej w jednym z wymienionych dni: 29 lutego 2020 r. lub 31 marca 2020 r. Ponadto, działalność gospodarcza lub statutowa nie może być zawieszona w dniu składania wniosku
o udzielenie pożyczki.
- Jeśli Pożyczkobiorca nie spełni warunku umorzenia – ma obowiązek spłaty pożyczki.
Aby uzyskać dofinansowanie organizacja pozarządowa lub podmiot o którym mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie powinien złożyć:
- Wniosek organizacji pozarządowej o udzielenie pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej/statutowej organizacji ;
- Załącznik nr 1 do Wniosku – Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne w powodu COVID-19 (wypełnia się w zakresie, w jakim ma odpowiednie zastosowanie do organizacji pozarządowych);
- Załącznik nr 2 do Wniosku – Umowa pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej organizacji pozarządowej.
Informacje o możliwości ubiegania się o wsparcie dostępne są na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Radzyniu Podlaskim:
www.radzynpodlaski.praca.gov.pl oraz www.praca.gov.pl
Wniosek o udzielenie pożyczki należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy w Radzyniu Podlaskim, który jest terytorialnie właściwy ze względu na siedzibę organizacji pozarządowej w formie elektronicznej przez portal www.praca.gov.pl. W tym celu należy:
- wejść na portal praca.gov.pl,
- wybrać opcję "tarcza antykryzysowa",
- wybrać opcję "Wniosek o udzielenie pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenie działalności organizacji pozarządowej",
- wybrać z listy jako adresata "Powiatowy Urząd Pracy w Radzyniu Podlaskim",
- wypełnić udostępniony formularz wraz z załącznikami
Dla organizacji pozarządowych i podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które z różnych powodów nie mają możliwości złożenia wniosku w wersji elektronicznej, PUP w Radzyniu Podlaskim dopuszcza możliwość składania wniosków wraz z załącznikami w formie papierowej pocztą na adres:
Powiatowy Urząd Pracy w Radzyniu Podlaskim
ul. Chomiczewskiego 10
21-300 Radzyń Podlaski
lub kompletne, wypełnione i podpisane dokumenty można pozostawić w siedzibie Urzędu przy ul. Chomiczewskiego 10 w Radzyniu Podlaskim w miejscu wyznaczonym (wejście „B"do urzędu) od godz. 7.30 do 15.30 (dokumenty pozostawiane są bez możliwości potwierdzenia).
W przypadku składania wniosku za pośrednictwem Poczty Polskiej decyduje data wpływu do Urzędu.
Wszystkie składane dokumenty w wersji papierowej powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem osób uprawnionych do reprezentacji. Podpisane dokumenty należy złożyć w 2 egzemplarzach.
W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu telefonicznego: nr tel: 83 352 63 20, 83 352 63 19, lub za pośrednictwem e-mail: lura@praca.gov.pl
Więcej informacji także na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w zakładce Tarcza Antykryzysowa: https://www.gov.pl/web/rodzina/tarcza-antykryzysowa
Dokumenty do pobrania