Pomoc oferowana przez Doradcę Klienta

Print Drukuj

Doradca klienta pełni kluczową rolę w powiatowym urzędzie pracy, gdzie współpracuje z bezrobotnymi oraz pracodawcami. Do jego obowiązków należy stała opieka nad zarejestrowanymi klientami urzędu oraz podmiotami zatrudniającymi. Doradca ustala zapotrzebowanie na pracowników, pozyskuje oferty pracy oraz informuje pracodawców o dostępnych formach wsparcia.

Ważnym elementem pracy doradcy jest nawiązywanie kontaktu z klientem instytucjonalnym oraz ustalanie jego potrzeb w zakresie zatrudnienia. Doradca wprowadza oferty pracy do systemów, organizuje giełdy i targi pracy, a także prowadzi bieżącą dokumentację współpracy. Jego działania mają na celu ułatwienie dostępu do zatrudnienia oraz innych form pomocy.

Doradca klienta posługuje się przepisami z ustawy o promocji zatrudnienia, które kierują jego pracą na rzecz wsparcia osób i firm w procesach zatrudnienia. Współpraca z doradcą zwiększa szansę na zatrudnienie dla osób poszukujących pracy oraz wsparcie dla pracodawców w pozyskiwaniu pracowników.

Kim jest Doradca Klienta?

Doradca klienta to pracownik powiatowego urzędu pracy, zatrudniony na jednym z czterech stanowisk w urzędzie: pośrednika pracy, doradcy zawodowego, specjalisty ds. rozwoju zawodowego lub specjalisty ds. programów, któremu powierzona została funkcja doradcy klienta.

Istotą funkcji doradcy klienta jest stała opieka nad klientem urzędu pracy czyli:

  • osobą zarejestrowaną w urzędzie pracy jako bezrobotny lub poszukujący pracy,
  • pracodawcą lub innym podmiotem, do którego mają zastosowanie przepisy ustawy o promocji zatrudnienia (…) stosowane do pracodawców, tzn. przedsiębiorcę, podmiot zainteresowany zatrudnieniem cudzoziemca, spółdzielnię rolniczą.

Jak Doradca Klienta może pomóc pracodawcy?

Do zadań doradcy klienta należy stała współpraca z pracodawcą w zakresie pomocy określonej w ustawie, w szczególności ustalanie zapotrzebowania na nowych pracowników i pozyskiwanie ofert pracy w ramach pośrednictwa pracy oraz ułatwianie dostępu do innych form pomocy określonych w ustawie.

Doradca klienta, który stale współpracuje z pracodawcą lub innym podmiotem, do którego mają zastosowanie przepisy ustawy stosowane do pracodawców zwany dalej „klientem instytucjonalnym" realizuje w szczególności następujące zadania:

  • ustala potrzeby klienta – nawiązuje kontakt z klientem, pozyskuje informacje o jego sytuacji i potrzebach, w szczególności o możliwościach zatrudnienia nowych pracowników (w tym w formie zatrudnienia subsydiowanego), miejscach stażu lub przygotowania zawodowego dorosłych oraz o wymaganych od kandydatów do pracy kwalifikacjach, uprawnieniach czy umiejętnościach;
  • informuje o możliwej pomocy ze strony urzędu pracy (prezentuje klientowi wszystkie formy wsparcia przewidziane ustawą, które mogą mieć zastosowanie w jego przypadku);
  • ustala wspólnie z klientem zasady współpracy, w tym częstotliwość i formy kontaktów, osoby upoważnione do stałych kontaktów, ustala ogólne warunki kierowania bezrobotnych do pracodawców, którzy zgłosili ofertę pracy; kierowania na staż lub przygotowanie zawodowe dorosłych oraz ich zatrudnienia po zakończeniu aktywizacji; na bieżąco ustala z innymi pracownikami urzędu pracy możliwość udzielenia innej pomocy oczekiwanej przez klienta;
  • realizuje zadania związane z udzielaniem klientowi pomocy - przyjmuje na bieżąco oferty pracy, w razie potrzeby pomaga klientowi w trakcie składania ofert pracy, np. w uzupełnieniu wszystkich wymaganych przepisami informacji, wyjaśnia ewentualne wątpliwości klienta, wprowadza oferty pracy do systemu SyriuszStd, upowszechnia je w portalu ePraca oraz w inny sposób przewidziany przepisami, organizuje dla klienta giełdy pracy, zaprasza do udziału w targach pracy oraz ułatwia dostęp do innych form pomocy określonych w ustawie np. umawia terminy spotkań;
  • prowadzi dokumentację w zakresie współpracy z klientem - zakłada kartę pracodawcy; na bieżąco aktualizuje dane klienta i w zakresie działań własnych uzupełnia kartę.

Podstawa prawna

Informacje o publikacji dokumentu


Informacja dla pracodawców

Print Drukuj

Powiatowy Urząd Pracy w Radzyniu Podlaskim oferuje pomoc pracodawcom w zakresie zatrudnienia i pozyskiwania pracowników. Pracodawcy mogą zgłaszać potrzeby związane z zatrudnieniem nowych pracowników, przyjęciem stażystów czy uzyskaniem refundacji kosztów wynagrodzeń oraz składek na ubezpieczenia społeczne. Urząd proponuje różne formy wsparcia, m.in. staże, które są sposobem zdobywania doświadczenia przez osoby bezrobotne, gdzie pracodawca nie ponosi kosztów.

Preferowane są staże, które prowadzą do zatrudnienia bezrobotnego na minimum 4 miesiące po ich zakończeniu. Kolejną formą wsparcia jest refundacja kosztów wyposażenia stanowiska pracy dla zatrudnionych bezrobotnych, z wymogiem utrzymania stanowiska przez 24 miesiące. Prace interwencyjne umożliwiają zatrudnienie osoby bezrobotnej na wniosek pracodawcy w ramach umowy ze Starostą.

Urząd zapewnia również pośrednictwo pracy i poradnictwo zawodowe, które obejmują pomoc w pozyskiwaniu kandydatów oraz doradztwo w zakresie rozwoju zawodowego. Zachęca się do kontaktu w celu uzyskania szczegółowych informacji dotyczących usług i instrumentów rynku pracy. Wnioski o wsparcie należy składać po wcześniejszym zapoznaniu się z wymaganiami dostępnymi na stronie urzędu.

Informacja
Powiatowego Urzędu Pracy w Radzyniu Podlaskim
DLA PRACODAWCÓW
  • Planujecie Państwo zmiany w zatrudnieniu w swojej firmie lub chcecie stworzyć nowe miejsce pracy?
  • Szukacie pracownika?
  • Rozważacie możliwość przyjęcia stażysty?
  • Chcecie otrzymać zwrot części kosztów poniesionych na wynagrodzenie, nagrody oraz składki na ubezpieczenie społeczne pracownika lub myślicie o uzyskaniu innej refundacji z Powiatowego Urzędu Pracy w Radzyniu Podlaskim?
  • A może planujecie rozszerzyć lub uzupełnić kwalifikacje swoich pracowników?
Możecie się zgłosić do naszych pracowników, którzy Państwu pomogą w załatwieniu sprawy. Mamy do zaoferowania szereg usług i instrumentów rynku pracy, które mogą pomóc w rozwiązaniu Państwa problemów z zatrudnieniem i pozyskiwaniem nowych pracowników o poszukiwanych kwalifikacjach. Wspólnie wybierzemy najbardziej odpowiednią i dogodną formę wsparcia. Jesteśmy elastyczni w działaniu i dopasujemy się do Waszych potrzeb.

Realizacja każdej formy wsparcia odbywa się na podstawie wniosku. Przed złożeniem wniosku prosimy o zapoznanie się z informacjami dotyczącymi danej formy, zamieszczonymi na naszej stronie internetowej.

Poniżej przedstawiamy usługi i instrumenty rynku pracy oferowane przez PUP w Radzyniu Podlaskim.

Staż (art. 53 ustawy)
Staż jest formą zdobywania doświadczenia zawodowego przez osobę bezrobotną u pracodawcy, bez nawiązywania stosunku pracy. Pracodawca nie ponosi żadnych kosztów. Preferujemy te staże, po których pracodawca zatrudni osobę po zakończeniu stażu, w pełnym wymiarze czasu pracy, w ramach stosunku pracy, na minimum 4 miesiące.

Więcej informacji znajdziecie Państwo w zakładce Podnoszenie kompetencji i kwalifikacji pracowników i kandydatów do pracy – Staże i bony stażowe.


Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy (art. 46 ust. 1 ustawy)
Starosta ze środków Funduszu Pracy może zrefundować podmiotowi prowadzącemu działalność gospodarczą koszty wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego w wysokości określonej w umowie, pod warunkiem utrzymania utworzonego stanowiska pracy przez okres 24. miesięcy

Możecie Państwo otrzymać refundację w wysokości określonej w umowie, nie wyższej jednak niż 6-krotnej wysokości przeciętnego wynagrodzenia.

Więcej informacji znajdziecie Państwo w zakładce Wsparcie tworzenia miejsc pracy – Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy.

Prace interwencyjne (art. 51 ustawy)
Prace interwencyjne to zatrudnienie osoby bezrobotnej przez pracodawcę, na wniosek pracodawcy, które następuje w wyniku umowy zawartej ze Starostą Radzyńskim i ma na celu wsparcie pracodawców zatrudniających osoby bezrobotne.

Więcej informacji znajdziecie Państwo w zakładce Wsparcie tworzenia miejsc pracy – prace interwencyjne.

Pośrednictwo pracy i poradnictwo zawodowe dla pracodawców (art. 36 i art. 38 ustawy)

Pośrednictwo pracy dla pracodawców polega m.in. na:
- upowszechnianiu ofert pracy;
- udzielaniu pracodawcom informacji o kandydatach do pracy, w związku ze zgłoszoną ofertą pracy;
- informowaniu pracodawców o aktualnej sytuacji i przewidywanych zmianach na lokalnym rynku pracy;
- inicjowaniu i organizowaniu kontaktów bezrobotnych i poszukujących pracy z pracodawcami.

Więcej informacji na ten temat znajdziecie Państwo w zakładce Pomoc w poszukiwaniu kandydatów do pracy – Pośrednictwo pracy.

Poradnictwo zawodowe dla pracodawców polega na:
- doborze kandydatów do pracy spośród osób bezrobotnych i poszukujących pracy;
- wspieraniu rozwoju zawodowego pracodawcy i jego pracowników przez udzielanie porad zawodowych.

Więcej informacji znajdziecie Państwo w zakładce Pomoc w poszukiwaniu kandydatów do pracy – Poradnictwo zawodowe.
 
Serdecznie zapraszamy do korzystania z naszych usług

Kontakt:
Powiatowy Urząd Pracy w Radzyniu Podlaskim

ul. Chomiczewskiego 10
21-300 Radzyń Podlaski
Centrum Aktywizacji Zawodowej
Kierownik Działu Anna Kałuska pokój nr 9 tel. 83 352 63 20 e-mail a.kaluska@radzynpodlaski.praca.gov.pl
Imię i nazwisko Doradcy Klienta Instytucjonalnego Nr pokoju Nr telefonu Adres e-mail
Barbara Cybula 8 83 352 63 04 b.cybula@radzynpodlaski.praca.gov.pl
Dorota Karpińska 8 83 352 63 03 d.karpinska@radzynpodlaski.praca.gov.pl
Marzena Kwasowiec 20 83 352 63 17 m.kwasowiec@radzynpodlaski.praca.gov.pl
Hubert Skrzypczak 9 83 352 63 06 h.skrzypczak@radzynpodlaski.praca.gov.pl
Nina Marzec-Muniowska 6 83 352 63 19 n.marzec@radzynpodlaski.praca.gov.pl
Monika Fajnas 6 83 352 63 39 m.fajnas@radzynpodlaski.praca.gov.pl
Anna Gregorowicz 7 83 352 63 10 a.gregorowicz@radzynpodlaski.praca.gov.pl
 
Informacje o publikacji dokumentu